21 August 2007

Cara-cara menjawab panggilan telefon (tidak digalakkan) :D

1. Pemanggil: Haloo, may I speak to Ina please?
Jawapan: Maap. Sini bukan balai polis.

2. Pemanggil: Haloo, siapa di sana?
Jawapan: Entah. Saya kat sini, mane le saya tau sape kat sane..

3. Pemanggil: Haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: Nak cakap, cakap je ler. Buat ape tanye saya.

4. Pemanggil: Haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: Maap cik, nombor tak boleh disambung, hanye boleh dicampur, ditolak, didarab atau dibahagi je.

5. Pemanggil: Haloo, mak ade rumah?
Jawapan: Mak takde rumah. Bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6. Pemanggil: Haloo Ina, buat ape tu?
Jawapan: Kan saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7. Pemanggil: Boleh saya bercakap ngan Siti?
Jawapan: Maap. Nombor yang anda dail tidak boleh dihubungi. Talian sedang dalam proses untuk di putus... tima kaceh.

8. Pemanggil: Haloo, tolong panggilkan Samad. saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: Sila panggil sendiri. Saya sibuk. Maap.
Tut....Tut....Tut....

9. Pemanggil: Halloo......
Jawapan: Haloo. Pusat sakit mental disini. Anda ingin mendaftar?

10. Pemanggil: Haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: Maap. Ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: Sila dail sekali lagi. Kalau saya masih menjawab betul le tu.

12. Soalan: Assalammualaikum...
Jawapan: Waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib jawab)

eKa says;

Klu aku yg PA ni jawab call cam tu, sok lusa mesti kena buang keje...wakaka!!!

No comments:

Bila Lelaki Menjadi Dayus???

1) Membiarkan kecantikan aurat, bentuk tubuh isterinya dinikmati oleh lelaki lain sepanjang waktu pejabat (jika bekerja) atau di luar rumah....