15 June 2009

Suami Saya Dari Masa Depan

Aku betul2 penat malam tu.
Keje kat ofis melambak-lambak. Mana nak Check Acc. Facebook, mane nak update blog, mana nak check email, nk reply lagik, nak YM lagik ngan pakwe tu pakwe ni, belum campur nak mengumpat lagi ngan member sebelah meja. Memang gile. Najib pun aku ingat x buat benda2 gini.
Balik umah mandi, makan....bla bla bla layan Samarinda

Mata pun pejam.

Mimpi baru nk masuk montaj citer 'Keliwon' yang hodoh lagi bodoh bila terdengar bunyi telefon.

Aku angkat.

"helo?".Suara pakwe. Terkejut bukan main aku. Selain dari orang salah dail nombor, xde pakwe yang berani call aku. Malam pulak tu. Abang aku jauh sekali. Ntah ade ntah tak no. aku dalam list dia.
Owh...kecuali bos aku.Itu pun sebab sibuk tanye password komputer aku.Tapi malam2 ni, x kan berani orang tua tu dok kat ofis sorang2.

Kembali pada soal aku terkejut tadi.Aku pun membetulkan suara bagi nampak steady.

"ya?" jawab aku lemah lembut.

"dah tido ye?" pakwe tu tanye.

"eh belum lagi. Baru lepas solat sunat." Menipu sikit. Lelaki tak suka pompuan kaki tido paham.

"Tipu. I kenal u."

Huh! ber I ber U....pakwe urban ni.

"Kenal I? Menarik..."

"I kenal U luar dalam. I kan husband U."

"Huh? bila pulak I kahwin? Kursus kahwin pun x pergi lagi."

"I husband u dari masa depan. I cuma nak ingatkan u. Makan ikut time. Kurangkan makanan berlemak dan berminyak.Minyak tu pulak biarlah Olive oil. Sihat sket. Lebihkan makan sayur dan buah-buahan. Kalau ada masa tu jgn lupa exercise."

"owh.." Aku terkedu.

"Sebab I baru je kehilangan U. Masa kita sekejap sangat."

"Huh...kalau betul U husband I, macam mana kita jumpa?Ape nama U?Kacak ke tak?Keje ape?Kat mana?

"kalau bagitau sekarang, tak suspen lar.Nanti U tak buat macam mana U buat masa I nak beli jiwa U dulu"

"Kalau macam tu.....CERAIKAN I! Aku jerit lalu mematikan talian. Tak nak bagitau sudah.Esok dahlah nak keje. Kalu tiba2 datang lambat apa aku nak jawab kat bos??

"Saya baru diceraikan suami masa depan saya bos..."

Nak kena penampar...??

Husband masa depan aku tak call lagi dah lepas tu. SMS pun tak. Marah benar nampaknya.Jadi..aku ni kira derhaka ke tak ni...???


eka says;

Versi asal boleh didapati di sini

Versi kejam boleh di dapati di sini

4 comments:

Basuh Baju said...

hahaha gua rasa pipi patut buat versi suami pada masa depan ar..haha

Naz said...

Hahaha....
Nice onee lahh....
Menarik tul..
=D

ChiKa said...

:D ni kes x de keje ni

mawar said...

alamak?tercerai suda...

Bila Lelaki Menjadi Dayus???

1) Membiarkan kecantikan aurat, bentuk tubuh isterinya dinikmati oleh lelaki lain sepanjang waktu pejabat (jika bekerja) atau di luar rumah....