13 February 2012

10 JENIS SEKSAAN KAUM WANITA DI AKHIRAT KELAK.

 Dalam kitab sahih bukhari dan muslim ada menyebutkan bahawa dalam sebuah hadis dari Abdullah Ibnu Umar bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

"sesungguhnya salah seorang dari kalian apabila meninggal dunia, maka disedarkan kepadanya pada waktu pagi dan petang. apabila dia adalah seorang ahli syurga, maka dia adalah ahli syurga. dan apabila dia adalah ahli neraka ,maka dia termasuk ahli neraka dan di katakan kepadanya: ini adalah tempat bagimu sampai nanti Allah akan membangkitkan kamu pada hari kiamat."

Berkata Saidina Ali RA: pada suatu ketika saya dan Fatimah pergi ke rumah Rasullulah. apabila kami melangkah masuk ke rumah, kami dapati Rasulullah sedang menangis. lalu saya bertanya kepada baginda: wahai Rasulullah, mengapakah tuan menangis.? kemudian Rasulullah menjelaskan dengan katanya : sewaktu aku diisra'kan ke langit, aku dapati dan meihat di sana terdapatorang-orang yang di azab. sebb itulah aku menangis kerana mengangkannya

lantas saidina Ali RA bertanya lagi: wahai Rasulullah! apakah yang kamu lihat? Rasulllah berkata aku melihat 10 jenis seksaan bagi kaum wanita, iaitu:

1) orang perempuan yang digantung dengan rambutnya dan otak kepalanya mendidih adalah kerana mereka tidak mahu menutup(melindungkan) rambutnya daripada dilihat oleh orang lelaki yang bukan muhrimnya.

2) orang perempuan yang di gantung dengan lidah dan tangannya dikeluarkan dari punggungnya kemudian minyak air dituangkan ke dalam kerongkongnya. ini adalah kerana mereka suka menyakiti hati suaminya dengan kata-kata.

3) orang perempuan yang digantung dengan buah dadanya dari arah punggungnya dan air dari kayu zakum dituang ke dalam kerongkongnya. ini kerana mereka menyusu anak orang lain dengan tidak mendapat izin dari suaminya terlebih dahulu.

4) orang perempuan yang digantung dan diikat dua kaki dan dua tangannya sampai ke ubun-ubunnya dan di belit oelh beberapa ekor ular dan kala jengking. ini kerana meeka keluar rumah dengan tidak meminta izin dari suaminya dan mereka tidak mandi lagi bagi memastikan diri setelah habis haid atau nifas.

5) orang perempuan memakan badannya sendiri dan dibawahnya terdapat api menyala-nyala. ini kerana mereka berhias untuk dilihat lelaki lain dan meeka suka membicarakan aib orang lain.

6) orang perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting-gunting neraka. ini kerana dia memahsyurkan dirinya sendiri dikalangan orang ramai dengan bermaksud supaya orang akan melihat perhiasannya. dan orang yang melihatnya tertarik kepadanya sebab perhiasan ynag dipakainya.

7) orang perempuan yang berwajah hitam dan makan ususnya sendiri. ini adalah kerana mereka boleh berpuasa tetapi tidak mengerjakan puasa, mereka boleh solat tetapi tidak mengerjakan solat.

8)orang permpuan yang bisu,tuli dan buta di dalam peti dari neraka sedangkan darahnya mengalir dari lubang hidung, telinga dan mulut. badannya pula berbau busuk oleh kerana penyakit kulit dan penyakit lepra.

9) orang perempuan yang kepalanya seperti kepala babi dan badannya pula seperti keldai, mereka mendapat seksa demi seksaan yang tidak terhingga. ini adalah kerana mereka suka mengadu domba dan snagat suka berdusta.

10) orang perempuan yang berupa seperti anjing dan bebrapa ekor ular dan kala jengking masuk kedalam mulutnya dan keluar melalui duburnya dan malaikat memukulnya dengan gondom dari neraka. ini adalah kerana merka suka membuat fitnah dan suka marah kepada suaminya.

10 comments:

Anonymous said...

Hi there! This iѕ my 1st comment heге so I just
wanted to give a quick ѕhout оut and tell you I truly enjoy reаding уouг aгticles.
Can you ѕuggest any other blogs/websites/fοгums thаt go oνer the same tοpics?
Thanks for youг time!

Feel free to surf to my ωeb site lav hjemmeside

Anonymous said...

Qualіty articlеs or reνiews іѕ the important to
attract the vieweгs to visit the ωeb sitе, that's what this web page is providing.

Feel free to visit my blog post :: comprar dominio

Anonymous said...

We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your web site provided us with valuable info to work on. You've ԁone a formіԁable ϳοb аnԁ our ωhοle community will be thаnkful
to yοu.

my ωeblog - eigen website maken

Anonymous said...

Thаnkѕ for sharing уour thoughts about creating a ωebsіte for dummіes.
Regards

My website ... making a website for free

Anonymous said...

Ηey theгe I am so thrіlled I fоunԁ youг
ωeb sitе, I rеally found yοu by accіdent, while I was broωsing
оn Askjеeѵе for sоmething
else, Anyways I am here noω and ωοuld just liκе to say cheers for а fantastic
post and a аll round inteгesting blog (Ӏ alsо love thе theme/design), I don't have time to look over it all at the moment but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a great deal more, Please do keep up the awesome work.

Here is my page :: desarrollo web

Anonymous said...

I really like уour blog.. verу nice colοrs &
thеmе. Did you desіgn this websіte yourself or ԁid you hire sοmeοne to
do іt for you? Plz reρly as Ι'm looking to design my own blog and would like to know where u got this from. thanks a lot

Stop by my web-site :: Www.Negeso-Cms.De homepage erstellen

Anonymous said...

Нey Theгe. I discovered yоur wеblog the usаge of msn.

Τhis is a геally well written аrticlе.
I'll make sure to bookmark it and come back to read more of your helpful info. Thank you for the post. I will certainly return.

Also visit my homepage; come creare un sito internet gratis per sempre

Anonymous said...

Greetіngs! Vеrу helpful аdѵice in this partіculaг рoѕt!
It's the little changes that produce the largest changes. Thanks for sharing!

Here is my weblog ... COME CREARE UN SITO creare sito COME SI CREA UN SITO

Anonymous said...

Rіght away I am goіng tο do my breakfaѕt, when hаvіng my breakfast сoming again to rеad moге
neωs.

Take a look at my homepagе: site maken

Anonymous said...

Hi there vеry cool website!! Guy .. Beautіful .
. Αmazing .. Ι will bookmark yоur website аnd take the feeds аlso?
I am happy to seek out numerous helpful info here in the submit, we'd like develop extra strategies in this regard, thank you for sharing. . . . . .

my blog post - Création site internet

Bila Lelaki Menjadi Dayus???

1) Membiarkan kecantikan aurat, bentuk tubuh isterinya dinikmati oleh lelaki lain sepanjang waktu pejabat (jika bekerja) atau di luar rumah....